Stress og demens – del 1 – et neuropædagogisk perspektiv

0 student

• Målgruppe: Webinarets målgruppe er medarbejdere og ledelser i ældre- og demensomsorgen.
• Varighed: 15:09 min
• Underviser: Lektor, sygeplejerske og psykolog Mette Wraagaard Ingstrup

I webinaret Stress og demens i et neuropædagogisk perspektiv – del 1 hører du lektor, sygeplejerske og psykolog Mette Wraagaard Ingstrup beskrive, hvordan stress i særlig grad påvirker mennesker med demens. Mette har udgivet bogen Omsorg for mennesker med demens i et neuropædagogisk perspektiv, som hun tager afsæt i undervisningen.
I webinaret får du viden om ’den treenige hjerne’, som den er beskrevet af Paul MacLean. Du får indsigt i hvilke kognitive funktioner, som ofte påvirkes ved udvikling af demens. I webinaret hører du Mette skelne mellem stressreaktioner og stresstilstande og du hører, hvordan omsorgsgivere har et særligt ansvar for at skabe balance mellem krav og ressourcer hos mennesket med demens. I webinaret introduceres du til ’timeglasmodellen’, som kan anvendes til at forstå stress hos personer med demens. Webinaret afsluttes med spørgsmål til refleksion og en litteraturliste.

Webinaret indeholder punkterne:
• Intro
• Den treenige hjerne af Paul MacLean
• De 6 aér
• Stressbegrebet
• Timeglasmodellen
• Spørgsmål til refleksion
• Litteraturliste

Når du har set webinaret Stress og demens i et neuropædagogisk perspektiv – del 1 har du hørt lektor, sygeplejerske og psykolog Mette Wraagaard Ingstrup beskrive, hvordan stress i særlig grad påvirker mennesker med demens. Du har viden om, at Mette har udgivet bogen Omsorg for mennesker med demens i et neuropædagogisk perspektiv, som hun tager afsæt i undervisningen.
Efter webinaret har du indsigt i ’den treenige hjerne’, som den er beskrevet af Paul MacLean. Du har viden om, hvilke kognitive funktioner, som ofte påvirkes ved udvikling af demens. Efter webinaret har du hørt Mette skelne mellem stressreaktioner og stresstilstande og har indblik i, hvordan omsorgsgivere har et særligt ansvar for at skabe balance mellem krav og ressourcer hos mennesket med demens. Du er introduceret til ’timeglasmodellen’, og har set, hvordan den anvendes til at forstå stress hos personer med demens.. Efter webinaret, kan du anvende Spørgsmål til refleksion til individuel eller grupperefleksion og du kan bruge litteraturlisten som inspiration til at søge yderligere viden.

Instructor

99 DKK

Info


+45 60 55 13 27
Resopti@resopti.dk
CVR: 33735049

Modtag nyhedsbrev


Webbureau ITTP